Aktualności
25-11-2022
Skarga Spółdzielni dotycząca opłat za wywóz odpadów w przypadku lokali użytkowych
Szanowni Państwo,
dnia 1 lipca 2022 r. na terenie Miasta Poznania weszły w życie nowe przepisy dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi. Dotyczy to w szczególności Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Poznania, który został uchwalony przez Radę Miasta Poznania.
Osoby uprawnione do lokali użytkowych w zasobach Spółdzielni wielokrotnie zgłaszały zastrzeżenia i wątpliwości co do przyjętych w Regulaminie zasad ustalania opłat za wywóz odpadów w przypadku tych lokali. Zasady te nie uwzględniają bowiem zakresu działalności prowadzonej w lokalu, ilości ani rodzaju wytwarzanych odpadów. Skutkuje to znacznym zawyżeniem wysokości opłat. Spółdzielnia podziela stanowisko, że aktualne zasady naliczania opłat mogą budzić istotne wątpliwości.
W celu wyjaśnienia powyższych zastrzeżeń Spółdzielnia podjęła decyzję o złożeniu skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. Skargą objęte są uchwały Rady Miasta Poznania dotyczące naliczania opłat za wywóz odpadów. W ocenie Spółdzielni obecnie jest to jedyna prawna możliwość zakwestionowania zasad naliczania tego rodzaju opłat. Do czasu rozpoznania skargi niestety nie jest możliwa zmiana zasad naliczania opłat przez Spółdzielnię w przypadku lokali użytkowych. O rozstrzygnięciu tej sprawy będziemy Państwa informować.