Aktualności

25-11-2022

Skarga Spółdzielni dotycząca opłat za wywóz odpadów w przypadku lokali użytkowych

Szanowni Państwo,

dnia 1 lipca 2022 r. na terenie Miasta Poznania weszły w życie nowe przepisy dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi. Dotyczy to w szczególności Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Poznania, który został uchwalony przez Radę Miasta Poznania. 
 
Osoby uprawnione do lokali użytkowych w zasobach Spółdzielni wielokrotnie zgłaszały zastrzeżenia i wątpliwości co do przyjętych w Regulaminie zasad ustalania opłat za wywóz odpadów w przypadku tych lokali. Zasady te nie uwzględniają bowiem zakresu działalności prowadzonej w lokalu, ilości ani rodzaju wytwarzanych odpadów. Skutkuje to znacznym zawyżeniem wysokości opłat. Spółdzielnia podziela stanowisko, że aktualne zasady naliczania opłat mogą budzić istotne wątpliwości.
 
W celu wyjaśnienia powyższych zastrzeżeń Spółdzielnia podjęła decyzję o złożeniu skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. Skargą objęte są uchwały Rady Miasta Poznania dotyczące naliczania opłat za wywóz odpadów. W ocenie Spółdzielni obecnie jest to jedyna prawna możliwość zakwestionowania zasad naliczania tego rodzaju opłat. Do czasu rozpoznania skargi niestety nie jest możliwa zmiana zasad naliczania opłat przez Spółdzielnię w przypadku lokali użytkowych. O rozstrzygnięciu tej sprawy będziemy Państwa informować. 
 

« powrót


Korzystając z tej strony, wyrażasz automatycznie zgodę na zapis lub wykorzystanie plików cookies. Twoja przeglądarka internetowa umożliwia Ci zarządzanie ustawieniami tych plików. Jeśli nie chcesz, by ta informacja wyświetliła się ponownie, kliknij "zgadzam się".